Avertizare
  • JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 535

Economic

Ce achiziții a mai făcut Compania de Apă Arieș: vuvuzele, artificii sau treninguri Adidas

Cea mai arzătoare problemă în Câmpia Turzii în momentul de faţă este majorarea tarifelor apă-canal, majorare care cel mai probabil se va materializa în urma votului de joi.

Consilierii locali vor avea pe masă proiectul de hotărâre prin care se aprobă tarifele pe următorii ani. Speriaţi de faptul că se va pierde o finanţare de 151 de milioane de euro din fonduri europene, mulţi consilieri vor vota proiectul în necunoştinţă ce cauză.

Ce nu ştiu aleşii noştri e că au fost minţiţi frumos de către conducerea Companiei de Apă Arieş!

Am solicitat Companiei de Apă un document oficial din partea UE din care să reiasă necesitatea majorării preţului şi am primit „Ghidul solicitantului pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII INTEGRATE DE APĂ ȘI APĂ UZATĂ”, iar în ghid am găsit următoarea sintagmă referitoare la tarife: „Cerinţa minimă este ca proiectele să fie durabile pe durata lor de existenţă economică, adică să asigure un flux de venituri suficient pentru a acoperi costurile de operare şi întreţinere.” Ceea ce înseamnă că e nevoie de eficienţă, adică încasările să fie mai mari decât cheltuielile. Numai că operatorul, Compania de Apă Arieş SA, a început să aibe probleme din cauza cheltuielilor foarte mari.

Cauze:

  1. Numărul mare de angajaţi: din 265 la finalul anului 2011 s-a ajuns la 361 în 2016. Dacă toți cei aproximativ 100 de angajați ar lucra pe salariul minim pe economie, cheltuiala anuală cu ei ar fi de peste 2 milioane lei adică 10% din încasările Companiei de Apă!
  2. Sponsorizări făcute la sărbători de genul: Zilele Turzii, Zilele Câmpiei Turzii,... ( zeci de mii de lei anual)
  3. Risipă în ceea ce priveşte cheltuielile:
  • 300 de agende la 33 lei + tva bucata, alte 300 de agende la 32.25 lei bucata înseamnă peste 200 de mil de lei vechi daţi doar pe agende!!!
  • Tricou Polo Adidas – 123 lei
  • Trening Adidas Sereno Pes – 281 lei/buc – 18 buc = 5058 lei + TVA
  • Servicii pirotehnice cu artificii!!! 1000 lei/minut !!!
  • Pix flexibil din material elastic ce se poate purta ca bratara – 500 buc x1.26 lei bucata
  • Pachet produse promotionale (printre care cutii cadou vinuri, vuvuzele sau banner zona VIP) - 29.378 lei + TVA
  • .... și lista continuă...

Astea sunt motivele reale pentru care Compania de Apă Arieș majorează prețurile! Dacă această risipă ar înceta, tarifele nu ar mai trebui majorate! 

Read more...

Birou unic de relații cu clienții la CAA

Începând cu 1 martie 2017 clienţii CAA vor beneficia de serviciile noului Birou unic la sediul din Turda al Companiei de Apă Arieş. 

Ce este Biroul unic?

Biroul unic este parte componentă a Direcţiei comerciale - Serviciului Relaţii Clienţi, compartimentul care gestionează accesul clienţilor la serviciile publice  specifice, prin abilitarea unei singure autorităţi care să intermedieze relaţia societăţii cu clienţii. 

Care este scopul Biroului unic?

Biroul unic are ca scop creşterea calității serviciilor de relaţii publice oferite cetăţenilor, reducerea timpilor necesari pentru  rezolvarea sesizărilor sau corespondenţa specifică activităţii societăţii, diminuarea gradului de birocratizare a  serviciului, creşterea capacităţii societăţii de a  comunica eficient cu publicul şi clienţii  săi.  Biroul Unic realizează corespondenţa cu clienţii pe componenta tehnică, comercială, de mediu/ monitorizare/ reglementare/ laboratoare și registratură generală.

Care sunt serviciile de care beneficiază consumatorii CAA prin intermediul Biroului unic?

Componenta comercială întocmește contracte de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare și verifică situaţii creanţe/încasări iar componenta  tehnică  asigură consultanţă viitorilor  utilizatori pentru obţinerea unui branşament/ racord. Registratura generală primeşte şi înregistrează petiţii, reclamaţii precum şi alte documente depuse de utilizatori. Activitatea componentei relaţii clienţi mediu/ monitorizare/ reglementare/laboratoare constă în acordarea de informaţii clienţilor şi înregistrarea solicitărilor acestora referitoare la deținerea autorizaţiilor de alimentare cu apă şi evacuare ape uzate şi privind efectuarea analizelor de apă potabilă şi apă uzată. Serviciul Relaţii Clienţi, prin intermediul Biroului unic asigură şi alte activităţi cum ar fi, de exemplu, gestionarea feedback-ului clienţilor. Societatea participă activ la îmbunătăţirea creşterii gradului de satisfacţie al clienţilor, prin intermediul Biroului Unic urmărindu-se acordarea unei mai mari atenţii strategiei de optimizare a activităţii societăţii prin implementarea acţiunii de cunoaştere a feedback-ului clienţilor.

Relaţiile cu publicul, prin intermediul Biroului unic, reprezintă interfaţa între compartimentele CAA și clienții societății, asigurându-se astfel o comunicare uşoară şi eficientă, obținerea de informaţii certe şi în timp real, gestionarea rapidă a problemelor clienţilor, încredere mai mare a clienţilor în relaţia cu compania.

Conducerea CAA

 

Read more...

Vezi care sunt noutăţile fiscale ale anului 2017

În articolul de azi aducem la cunoștință antreprenorilor următoarele acte normative, apărute în 06 ianuarie, cu privire la ce este valabil în 2017 și ce ar trebui să cunoască în linii mari fiecare antreprenor. În zilele următoare, se vor clarifica mai multe informații în legătură cu normele de aplicare.

1. OUG 3/2017 – MODIFICARE CODUL FISCAL

a) Impozitul pe profit

– Contribuabilii care desfăşoară exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare vor fi scutiţi de impozit pe profit în primii 10 ani de activitate.

b) Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor

– A fost crescut plafonul de venituri sub care o persoană juridică este plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor la 500.000 euro (anterior, plafonul era de 100.000 euro).

– Cotele de impozitare vor fi de: 1% pentru microîntrerpinderile cu unul sau mai mulţi salariaţi şi 3% pentru microîntreprinderile fără salariaţi;

c) Impozitul pe venit

– Vor fi scutite de la plata impozitului pe venit şi persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii şi asimilate salariilor ca urmare a desfăşurării activităţii pe bază de contract individual de muncă încheiat pe o perioadă de 12 luni, cu persoane juridice române care desfăşoară activităţi sezoniere dintre cele prevăzute la art. 1 al Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activităţi, în cursul unui an;

d) CAS

– A fost eliminat plafonul maximal al bazei de impozitare pentru veniturile din salarii (de 5 ori câştigul salarial mediu brut);

e) CASS

– A fost reintrodusă scutirea pentru persoanele care realizează venituri din investiţii (adica dividende) şi din alte surse (de ex. conventii civile de prestari servicii), dacă realizează venituri de natura celor menţionate la art. 155 alin. (1) lit. a) – d), g), i) – l).” (adica venituri din salarii si asimilate salariilor)

 

2. LEGEA 1/2017 – ELIMINARE TAXE ŞI TARIFE

– Începând cu data de 1 februarie 2017 se elimină o serie de taxe şi tarife:

a) Timbrul de mediu pentru autovehicule;

b) Anumite taxe şi tarife prevăzute de Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului;

c) Anumite taxe şi tarife prevăzute de Legea nr. 21/1991 privind legea cetăţeniei române;

d) Taxele radio şi TV;

e) Taxele percepute de Monitorul Oficial pentru persoanele fizice care sunt determinate de lege să anunţe pierderi de acte şi schimbări de nume;

f) Taxele extrajudiciare de timbru;

 

3. HG 1/2017 – CREŞTERE SALARIU MINIM BRUT

– Începând cu data de 1 februarie 2017, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, sumă stabilită în bani care nu include sporuri şi alte adaosuri, se stabileşte la 1.450 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,00 ore, în medie, pe lună, în anul 2017, reprezentând 8,735 lei/oră.

Actualul salariu minim pe economie – 1.250 lei/brut

Calcul indemnizatie actuala: 85% * 1.250 lei/brut = 1.062,5 lei

Crestere salariu minim pe economie – 1.450 lei/brut

Calcul indemnizatie crestere copil incepand cu 01.02.2017: 85% * 1.450 lei/brut = 1.232,5 lei

Din calculul de mai sus se poate observa o crestere cu 170 lei fata de valoarea actuala.

 

Pentru mai multe detalii legate de noile modificări, orice nelămurire sau alte subiecte care vă preocupă in domeniu, vă rugăm să lăsați un comentariu pe www.begaconsulting.ro si vom reveni cu alte materiale.

 

O zi cu mult spor!

 

Echipa

Bega Consulting

 

Read more...

PROGRAM CASIERII ȘI RELAȚII CU CLIENȚII COMPANIA DE APĂ ARIEȘ în perioada 26.12.2016 - 02.01.2017

Compania de Apă Arieș informează că în perioada 26.12.2016 - 02.01.2017 casieriile și biroul relații clienți sunt închise. 

Sesizările și solicitările clienților vor fi preluate de către dispeceratele din Turda, str. Axente Sever,  nr. 2 și Câmpia Turzii, Str. Andrei Mureșanu, nr. 20

În această perioadă facturile pot fi achitate prin intermediul punctelor de încasare:Payzone, Paypoint și Un-doi Centru de plăți din tot arealul de deservire

Conducerea CAA

 

Read more...

Bega Consulting a inaugurat un birou la Câmpia Turzii

Din pasiunea noastră pentru cifre, a luat naştere Bega Consulting, o companie membră CECCAR. Suntem o echipă de 4 economişti specializați în Contabilitate, Expertiză contabilă, Management Financiar şi Administrarea Afacerilor. Credem cu tărie în calitatea produselor şi serviciilor partenerilor cu care colaborezi, în relațiile de încredere, promtitudine şi performanță.

Pentru noi, Bega Consulting este o provocare, în primul rând pentru că am ales să pornim la drum în oraşul nostru natal, Câmpia Turzii. Ne adresăm antreprenorilor din zonă şi împrejurimi, oferindu-le servicii de calitate şi prețuri corecte, bazân-du-ne pe experiența noastră națională şi internațională (Bucureşti, Cluj, Canada)

Venim totodată şi în sprijinul tinerilor studenți pasionați de domeniul economic, care au ales sa urmeze cursurile facultăților de profil, oferindu-le posibilitatea de a-şi efectua stagiul de practică în cadrul companiei noastre iar pe viitor, pe măsură ce o să ne extindem activitatea, să reuşim să le oferim şi locuri de muncă în  oraş.

Am luat decizia de a înființa Bega Consulting din dorința de a ne ajuta prietenii şi partenerii să înțeleagă mecanismul contabilității, afacerii lor şi nu doar să plătească lunar anumite servicii de contabilitate, expertize contabile, fără să aibă vreo idee clară despre situațiile financiare. Ne dorim ca ei să se ocupe mai mult de afacerea lor, decât de cifre, ne dorim sa le luăm de pe umeri grijile situațiilor financiare şi să scape de stresul respectării legislației, să se concentreze mai mult pe activitatea operațională a firmei.

Oferim servicii profesionale de contabilitate, expertiză contabilă, management       financiar şi consultanță în administrarea afacerilor. Pentru mai multe  detalii legate de serviciile noastre vă rugăm să accesați pagina noastră de internet               www.begaconsulting.ro, unde veți mai găsi informații depre negocierea tarifelor, datele noastre de contact la care puteți să ne adresați intrebările dumneavoastră.

Ne bazăm pe o expertiză riguroasă de contabilitate şi pe un know-how consolidate de-a lungul proiectelor noastre, pentru a pune accent clar pe identificarea soluțiilor adaptate fiecărei constrângeri. Acordăm asistență permanentă, confidențialitate şi profesionalism. Venim in sprijinul partenerilor noştri oferindu-le garanții, asta în cazul în care se întâmplă să greşim. Ne deplasăm la sediul clienților pentru ridicarea actelor, şi ori de câte ori este necesară prezența noastră.

Şi pentru că iubim provocările, acceptăm orice provocare! Te aşteptăm la noul    nostru sediu de pe strada Băii, nr 16A, la etajul I. Vino să ne cunoaştem! Eşti invitatul nostru la o cafea bună şi la o poveste in domeniul financiar. (Adriana Bega, Partener Bega Consulting)

Read more...

„Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din regiunea Turda-Câmpia Turzii în perioada 2014-2020” - un proiect de peste 140 de milioane de euro ce va rezolva în totalitate problema alimentării cu apă în UAT-urile membr

În cadrul seminarului organizat de Compania ROMAIR Consulting, cu sprijinul Companiei de Apă Arieș S.A., în data de 14 iulie 2016, cu tema «Prezentarea investițiilor propuse prin Aplicația de finanțare si a documentațiilor de atribuire în cadrul proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată din regiunea Turda - Câmpia Turzii, în perioada 2014-2020» au fost dezbatute aspectele cheie necesare derularii, în conditii optime, a „Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din regiunea Turda-Câmpia Turzii în perioada 2014-2020”, acesta fiind inclus în lista proiectelor majore care urmează a fi finanţate în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

Investițiile propuse se referă la extinderea și reabilitarea sistemului de alimentare cu apă în regiunea Turda - Câmpia Turzii, pentru un număr de 27 localități din 13 UAT-uri care în prezent beneficiază de rețele de alimentare cu apă potabilă parțial sau deloc.

Investiția propusă pentru extinderea și reabilitarea sistemelor de alimentare cu apă și canalizare în Regiunea Turda – Câmpia Turzii ce vor deservi UAT-urile Turda, Câmpia Turzii, Aiton, Călărași, Ciurila, Luna, Mihai Viteazu, Petreștii de Jos, Ploscoș, Săndulești, Tureni, Tritenii de Jos, Viișoara se va desfășura într-o perioadă cuprinsă între 24 și 48 luni, la care se adaugă 12 luni perioada de notificare a defectelor.

Beneficii economice, sociale și de mediu ale proiectului:

 Peste 15.000 de gospodării vor fi conectate la reţelele de distribuţie a apei şi vor beneficia de apă potabilă conformă cu prevederile legislaţiei în vigoare;

 Se îmbunătăţeşte starea generală a râurilor pe o lungime totală de 57 km, ca urmare a prevenirii poluării;

 Clienţii nu mai trebuie să se bazeze pe puţuri private, pompe private, fose septice şi nu mai trebuie să cumpere apă îmbuteliată;

 Eficiență crescută a operatorului prin optimizarea sistemului. 

„Am finalizat cu succes în procent de 100% (s-au depus inclusiv rapoartele finale) proiectele aferente perioadei de programare 2007-2013 și anume: 

1. „Extinderea și reabilitarea sistemelor de apă și apă uzată regiunea Turda-Câmpia Turzii” POS Mediu I 2007-2013” 

2. „Investiţii şi dotări pentru îmbunătăţirea capacităţii de operare a Companiei de Apă Arieş Turda”

3. „Asistenţă tehnică pentru pregătirea aplicaţiei de finanţare şi a documentaţiilor de atribuire pentru proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă/apă uzată din regiunea Turda-Câmpia Turzii, în perioada 2014-2020” și ne aflăm într-un stadiu avansat în vederea obținerii finanțării din POIM:

4. „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din regiunea Turda-Câmpia Turzii, în perioada 2014-2020“

Valoarea investițiilor preconizate este de aproximativ 146 milioane euro + TVA.

Practic, am stabilit drumul de urmat astfel încât din primăvara anului viitor să putem demara  investițiile, investiții care vor rezolva în totalitate problema alimentării cu apă în UAT-urile membre ADI AVA. Cristian Octavian Matei - Președinte ADI „Apa Văii Arieșului’’.

Reprezentanți JASPERS, AM POIM-MFE, și reprezentanții UAT-urilor din regiune au discutat în cadrul seminarului despre pașii care trebuie urmați până la obținerea finanțării pentru investițiile aferente perioadei 2014-2020. De asemenea, reprezentanții consultantului ROMAIR au prezentat în detaliu investițiile care vor fi realízate și etapizarea lor. 

Read more...

Seminar «Prezentarea investițiilor propuse prin Aplicația de finanțare si a documentațiilor de atribuire în cadrul proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată din regiunea Turda - Câmpia Turzii, în perioada 2014-2020 »

Compania ROMAIR Consulting, cu sprijinul Companiei de Apă Arieș S.A., a organizat în  data de 14 iulie 2016, începând cu ora 09.00, seminarul cu tema «Prezentarea investițiilor propuse prin Aplicația de finanțare si a documentațiilor de atribuire în cadrul proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată din regiunea Turda - Câmpia Turzii, în perioada 2014-2020»

La seminar au fost prezenți și au luat cuvântul : Cristian Octavian Matei - Preşedintele  Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ,,Apa Văii Arieșului’’, Radu Răuțu - JASPERS (Joint Assistance to Support Projects in European Regions),  Cătalin Bălan- manager public POIM-MFE (Programul Operațional Infrasctructură Mare - Ministerul Fondurilor Europene) și Bogdan Bobic, Șef Unitate de Implementare Proiecte Europene - Compania de Apă Arieș. De asemenea,  la seminar au participat, în calitate de invitați, reprezentanți ai autorităților publice locale din arealul de deservire, cele doua orașe (Turda și Câmpia Turzii) și 12 comune (Mihai Viteazu, Viișoara, Săndulești, Luna, Tritenii de Jos, Petreștii de Jos, Ploscoș, Ciurila, Călărași, Ceanu Mare, Aiton, Tureni), dar și reprezentanți ale altor UAT din regiune care și-au manifestat interesul de a adera la ADI ,,Apa Văii Arieșului’’, comunele Iara și Moldovenești. Evenimentul s-a bucurat și de prezența reprezentanților JASPERS, Nikolay Kolev și Leyla Celebioglu.

Cătalin Bălan - manager public POIM-MFE a vorbit participanților despre importanța implicării actorilor locali în aprobarea și implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene. Reprezentantul JASPERS, Radu Răuțu, a prezentat etapele aprobării aplicației de finanțare și a subliniat, de asemenea, importanța actorilor locali în procesul de aprobare. 

Prezentarea investițiilor propuse prin aplicația de finanțare și structurarea acestora în documentațiile de atribuire, soluțiile privind protecția mediului, prezentarea stadiului procedurii de mediu, a problemelor întâmpinate, pașii pentru deblocare și prezentarea calendarului orientativ de rezolvare i-a revenit liderului de echipă, Andrei Bulumete - Romair Consulting. Expertul instituțional, Roxana Ilie - Romair Consulting, a prezentat participanților aspectele instituționale, problemele întâmpinate  și planificarea pașilor următori pentru deblocarea componentei instituționale a proiectului. Prezentarea aspectelor financiare a fost efectuată de Alina Sime, expert financiar - Romair Consulting. 

 

Read more...

Clarificări privind situația economică a operatorului Compania de Apă Arieș în urma comunicatului Partidului Național Liberal

În urma afirmațiilor grupului consilierilor PNL, afirmații incorecte și nefondate, care reflectă o abordare superficială și părtinitoare, pentru o corectă informare a cetățenilor, Compania de Apă Arieș se vede obligată să facă următoarele precizări: 

Compania de Apă Arieș consideră că afirmațiile reprezentaților PNL sunt făcute intenționat  pentru a crea o imagine negativă societății, prin prezentarea unei imagini incorecte a situației economice. Astfel, cu scopul de a câștiga simpatia cetățenilor pe fondul unui rezultat nefavorabil la alegerile locale, reprezentanții grupului politic, în detrimentul unei preocupări firești de a contribui la construirea de proiecte și programe pentru binele comunității în slujba căreia se află, preferă să lanseze atacuri mediatice ce au ca subiect principal operatorul Compania de Apă Arieș. 

Grupul consilierilor PNL propagă cu bună știință informații trunchiate sau pure speculații, având unicul scop de a manipula în mod voit cetățenii și de  genera, în mod nejustificat, ostilitate față de societate în percepția opiniei publice. Cu o vădită intenție ostilă membrii grupului politic efectuează o comparație, documentată lacunar, între operatorul CAA și alți trei operatori de profil fără a prezenta detalii despre structura cheltuieli/venituri/tarife, informații esențiale pentru a se putea realiza o analiză corectă.

Precizăm că scopul unui operator care furnizează servicii de apă și canal  nu este realizarea unui indice mare de profit. Dacă CAA ar avea un profit foarte mare, pentru servicii prestate către populație, ar însemna că tarifele nu sunt dimensionate corect. La capitolul comparații, se poate realiza o comparație cu anul 2012, an în care Compania de Apă Arieș a fost condusă de d-nul Alexandru Sabău (PDL/PNL), în care indicele profitului calculat după aceeași formula era 0,62%, adica de aproximativ 3 ori mai mic, o comparație corectă, efectuată în cadrul aceleași companii, nu o raportare la alte societăți la care nu se cunosc detaliile structurii de cheltuieli/venituri/prețuri. De asemenea, putem menționa și faptul că în perioada 2008-2012, când tarifele au fost crescute de mai multe ori de administrația locală PDL (actual PNL), profitul a scăzut drastic (2008 - indice profit 6,15%; 2012 - indice profit 0,62%).

Cu referire la investiții, CAA este administrator al rețelelor, asigurând serviciul pentru comunitațile locale ce fac parte din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Apa Văii Arieșului,, iar proprietarii rețelelor de distribuție și colectare sunt unitățile administrativ-teritoriale din arealul de deservire. Toate resursele financiare ale Companiei de Apă Arieș, ca și serviciu public, sunt folosite exclusiv pentru operarea și modernizarea infrastructurii și pentru funcționarea societății ce deservește comunitatea locală, iar toate investițiile realizate de CAA, din fonduri proprii sau finanțari europene, sunt predate și aparțin comunităților locale.

În ceea ce privește costurile privind informarea și publicitatea aducem la cunoștința membrilor grupului PNL că societatea prin înșăși obiectul ei de activitate are o obligație de informare a cetățenilor din arealul deservit iar aceștia au un drept constituțional de a fi informați cu privire la activitatea desfașurată de CAA, proiecte, investiții, opriri de apă, lucrări, avarii, tarife, campanii de informare, conștientizare și educare sau despre modalitațile de plată. 

Totodată aducem la cunoștința opiniei publice și a membrilor grupului de consilieri PNL câteva dintre rezultatele managementul performant al CAA. În ultimii 3 ani Compania de Apă Arieș a evoluat și s-a dezvoltat semnificativ iar acest lucru este evidențiat de cifre. Evoluția acestei societăți nu ar fi fost posibilă fără un management performant care a generat  rezultate financiare solide, investiții masive și creșteri stabile pe termen lung:

- În anul 2013, la momentul preluării conducerii CAA, parcul auto era compus din 25 autovehicule din care 4 au fost casate și 4 predate la Domeniul Public Câmpia Turzii (acestea erau închiriate). În momentul de față CAA deține un parc auto compus din 38 de utilaje și autovehicule din care 24 noi. Prin cumpărarea de utilaje sunt economisiți peste 100.000 euro anual – compania nu mai închiriază utilaje pentru execuția de lucrari – aceste economii vor fi evidențiate in rezultatul financiar pe 2016. 

- În 21 Martie 2016 la POS Mediu, printr-un efort comun al ARA, AM Pos Mediu și CAA, am reușit să obținem recunoașterea a 4.016.715,49 RON din contribuția noastră drept eligibile.  În acest sens am trimis, în data de 22 martie, aplicația de finanțare în limba engleză revizuită (aferentă POS1) către AM POS Mediu și Comisia Europeană. Astfel, sunt toate premisele ca până cel tarziu la finalul lunii iulie 2016 să obținem prin decizia Comisiei suma menționată anterior. 

- În 2013 dobânda la credit era 4,5% + 1,5% penalitate pentru nerespectare contractului, Am negociat cu BCR – dobândă actuală 3,95% = economie aproximativ 80.000 Euro anual. Începând cu 30.09.2014 am rambursat 500.000 euro din creditul la BCR aferent POS1 – în urma unor negocieri la revizia aferentă anului 2016 pe fondul evoluției pozitive a CAA dobânda va fi diminuată sub 3% rezultând o economie suplimentară de aproximativ de 40.000 euro anual.

- În anul 2013 CAA avea corecții financiare  în valoare de 7.861.456,14 RON - În ultimii 2 ani s-au recuperat corecții financiare în valoare de 3.510.026,97 RON .  De asemenea, în anul 2013 existau 1,7 milioane RON sume neeligibile la stația de epurare (asigurări) -S-au achitat 1,2 milioane din cei 1,7 milioane RON sume neeligibile la stația de epurare (asigurări)

- Licitație energie electrică - Economie de peste 20%

Preț mediu energie electrică 2014 : 191,04 RON/MWh; Preț energie electrică 2015 : 145,7 RON/MWh  Obținut prin licitație la BRM - Valoare reducere preț 2015 față de 2014 : 45,34 RON/ MWh. La consumul total de energie electrică pe anul 2015, de 4591,408 MWh, s-a realizat o economie de 208.174,4 RON

Preț energie electrică  2016 : 149 lei/MWh - Obținut prin licitație la BRM.  Start-up Cogenerare stația de epurare - Se  produc 250 MWh anual – aproximativ 100.000 RON economie anuală 

Pâna la finalul acestui an CAA va implementa reducerea cotei de canalizare de la 100% - la 80%, măsură menită să vină in întâmpinarea necesităților consumatorilor prin scăderea facturii. Și această măsură este luată ținând cont de faptul că scopul unui operator care furnizează servicii de apă și canal  nu este un indice mare de profit. Scopul unei companii de acest gen, care asigură servicii populației, nu este de a face profit foarte mare ci de a furniza servicii la o calitate ireproșabilă și la un cost cât mai mic.

Din respect pentru cetațenii din arealul de deservire, pentru a proteja investițiile majore implementate de Compania de Apă Arieș în ultimii ani, angajamentele asumate, dreptul legitim al tuturor turdenilor de a avea acces la servicii civilizate și, nu în ultimul rând, imaginea companiei, lezată constant de maniera în care reprezentanții partidelor aleg să folosească o retorica de tip electoral și să facă afirmații nefondate și iresponsabile, cu scopul de a inocula și propaga o percepție negativă asupra societății, Compania de Apă Arieș informează că nu va da curs unor astfel de provocări și nu va constitui obiectul unor dispute politice.                                                                                                                            

Conducerea CAA

 

Read more...

CAA: Compania de Apă Arieș are un nou Consiliu de Administrație

În data de 07.07.2016, începând cu ora 10:00, a avut loc la sediul Companiei de Apă Arieș din Turda, Adunarea Generală a Acționarilor societății Compania de Apă Arieș.

La ședința au fost prezenți, prin reprezentanți mandatari persoane fizice, un număr de 9 acționari, după cum urmează:

Municipiul Turda - Grigoriu Gh. Dan

Municipiul Câmpia Turzii - Mariana Lazăr 

Comuna Calăraşi - Găzdac Ana Sorina 

Comuna Luna - Ana-Maria Zeicu

Comuna Mihai -Viteazu -Tușa Pavel 

Comuna Petreşti de Jos - Bolog Alin 

Comuna Săndulești- Chiorean Ileana Ana 

Comuna Tritenii de Jos - Ceclan Pavel

Comuna Viișoara - Blaj Gheorghina

 

În cadrul ședinței au fost aprobate punctele aflate pe ordinea de zi:

1. Aprobarea raportului Auditorului.

2. Aprobarea raportului administratorilor.

3. Aprobarea situațiilor financiare aferente anului 2015.

4. Aprobarea BVC aferent anului 2016.

5. Aprobarea repartizării profitului.

6. Descărcarea de gestiune a membrilor Consiliului de Administrație și a Directorului General.

7. Alegerea membrilor Consiliului de Administrație prin metoda votului cumulativ.

8. Diverse

Alegerea membrilor Consiliului de Administrație se realizează în baza Ordonanţei de urgenţă nr. 109 din 30 noiembrie 2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările ulterioare. Din luna iunie a acestui an, conform Legii nr. 111/2016, numărul maxim de membri ai Consiliului de Administrație, este limitat de la 9 membri la 7 membri.

În urma procedurii de vot componența noului Consiliu de Administrație al CAA este următoarea: Pop Petre, Pop Cristian , Fărcaș Traian,  Serestely Elemer , Pârjol Iuliu,  Turc Marius , Diță Mihai Șerban.

Serviciul Comunicare/PR

 

Read more...

Cristian Octavian Matei este noul președinte al ADI ,,Apa Văii Arieșului’’

În data de 07.07.2016, începând cu ora 08.30, la sediul Companiei de Apă Arieș, a avut loc ședința A.G.A a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ,,Apa Văii Arieșului’’ 

La ședință au participat reprezentanții unitaților administrativ-teritoriale ce fac parte din ADI ,,Apa Văii Arieșului’’,  după cum urmează: 

Municipiul Turda - Matei Cristian Octavian /Primar

Comuna Călărași - Szabo Iosif /Viceprimar

Comuna Luna - Giurgiu Aurel /Primar

Comuna Mihai Viteazu - Sasu Gligor/ Viceprimar

Comuna Petreștii de Jos - Pîrv Ioan/Primar

Comuna Săndulești - Fărgaciu Ioan/ Primar

Comuna Tritenii de Jos - Sașa Valer/Primar

Comuna Viișoara - Roman Ioan/Primar

Comuna Ciurila - Popa Teodor Cristinel/Primar

Comuna Ploscoș - Truța Aurel/Primar 

Comuna Aiton - Fagădar Nicolae/Primar

Comuna Tureni - Mănăilă Elena Daniela/Primar

In cadrul ședinței s-a supus la vot și aprobat în unanimitate, cu 12 voturi pentru, alegerea d-lui Matei Cristian Octavian în funcția de președinte al ADI ,,Apa Văii Arieșului’’ și reconfirmarea d-lui Roman Ioan și d-lui Popa Teodor Cristinel pentru un nou mandat în Consiliul Director. 

In a doua parte a ședinței, noul președinte ales al ADI ,,Apa Văii Arieșului’’, Matei Cristian Octavian a prezentat acționarilor stadiul proiectului european și perspectivele de dezvoltare ale CAA în condițiile accesării pasului doi de finanțare europeană. 

 

Read more...
Subscribe to this RSS feed

Sectiuni

Adrese utile

Recomandari

Follow Us

×

Sign up to keep in touch!

Be the first to hear about special offers and exclusive deals from TechNews and our partners.

Check out our Privacy Policy & Terms of use
You can unsubscribe from email list at any time